2Hands4kids Rekenen:

Veel kinderen hebben problemen met rekenen. Ervaring in de praktijk wijst uit dat bijna alle kinderen met rekenproblemen baat hebben bij deze methode. 

Met deze methode observeren we aspecten uit de psychomotorische ontwikkeling, die invloed kunnen hebben op het rekenen. Deze aspecten worden op school niet gemeten en zijn wel belangrijk om goed te kunnen leren rekenen. 

De 'hands-on methode' vertrekt vanuit een degelijk onderbouwde psychomotorische én didactische observatie vanuit de 2Hands4kids Teltest. Daarna gaan we in zes sessies aan de slag op de 'hands-on' manier:  Hands-on is echt hands-on, maar absoluut niet 'tellen op de vingers'. Je handen geven de richting aan waarin je rekent. Zo worden richtingproblemen in het rekenen voorkomen.

* 6 sessies (voor optellen en aftrekken) om te leren tellen, hoeveelheden leren aanvoelen, inzicht in optellen en aftrekken krijgen zonder werkbladen. 

 

* Hands-on is echt hands-on, maar absoluut niet 'tellen op de vingers'. Je handen geven de richting aan waarin je rekent. Zo worden problemen met richting in het rekenen voorkomen.

* We volgen dezelfde leerlijn als op school, maar dan op het tempo van het kind en uitgebreid, want 7+5, 17 + 5, 107 + 5 en zelfs 1.256.308 + 5 zijn haalbaar als je op jezelf durft te vertrouwen, dat je het nu echt begrijpt.

* We zetten in op stress -en faalangstreductie en het opbouwen van zelfvertrouwen

* Je krijgt materialen waarmee je thuis en in de klas kunt werken. Het is de bedoeling dat er thuis 3 x per dag max 5 minuten wordt geoefend.

* Een ouder is aanwezig bij de sessie, zodat het thuis ook op dezelfde wijze wordt ingeoefend. 

*  Per kind bekijken we of vermenigvuldigen en delen opnieuw kan worden aangeleerd of dat hier nog extra sessies voor nodig zijn. 

Meer informatie kun je vinden op www.2hands4kids.org